دسته بندی:

  • ۴ آبان ۱۳۹۶

چرا برخی نمی‌توانند خسارت بیمه مسافرتی را دریافت کنند

خسارت-بیمه-مسافرتی-بیمه-ملت

دریافت خسارت بیمه مسافرتی درصورت خرید درست بیمه‌ امر بسیار آسانی است. اما عدم توجه به برخی نکات در خرید بیمه می‌توانید شما را درگیر فرآیندی پیچیده برای دریافت خسارت نماید در برخی موارد حتی خسارت شما غیر قابل پرداخت اعلام شود.  آنچه در پی می‌آید به شما کمک می‌کند تا بهترین بیمه مسافرتی را خریداری کرده و با دانستن اینکه با توجه به شرایط خود بیمه‌ای را خریداری کرده‌اید که پوشش‌های مناسبی دارد، بدون دغدغه از سفر خود لذت ببرید.

بیشتر بیمه گذارانی که برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی اقدام می‌کنند به راحتی خسارت خود را حتی قبل از بازگشت به ایران دریافت می‌کنند. اما در این بین هستند بیمه‌گذارانی که از دریافت خسارت خود باز می‌مانند.

در ادامه به برخی از مهمترین دلایلی که برخی بیمه‌گذاران قادر به دریافت خسارت خود نمی‌شوند اشاره خواهیم کرد.

۱- نخریدن پوشش مناسب

یکی از مهمترین نکات در بیمه مسافرتی، خرید پوشش‌های مناسب است. برای نمونه  در حال حاضر برای سفر به کشورهای عضو پیمان شینگن ، طرح شینگن ، شینگن پلاس و شینگن طلایی ارائه می‌شود.. این ۳ منطقه پوشش‌های متنوع و متفاوتی را ارائه می‌کنند. به عنوان مثال در دوران کهنسالی بروز بیماری و بستری شدن طولانی مدت  و درخواست برای بازگشت به کشور پیش از موعد بلیط خریداری شده محتمل است. لذا به بیمه گذاران کهنسالی که قصد سفر به کشورهای عضو شینگن را دارند توصیه می‌شود منطقه ۲ بیمه مسافرتی را خریداری کنند( که ۳ پوشش بازگشت‌‌ دراثر بیماری‌ یا حادثه ، بازگشت‌‌ اعضا بلافصل‌‌ همراه‌‌ بیمه‌‌گذار‌ و سفر‌اضطراری‌‌ یکی‌ از اعضای بلافصل‌ به‌ محل‌ بستری‌ بیمه‌گذار را پوشش می دهد).

اگر به کشوری سفر می‌کنید که تاخیر پرواز امری متداول است حتما منطقه‌ای را انتخاب کنید که پوشش خسارت ناشی از تاخیر را پوشش می‌دهد. و چنانچه به کشوری سفر می‌کنید که بار شما ممکن است با تاخیر به شما برسد یا اصلا نرسد یا اقلامی از آن به سرقت برود (اخیر موارد زیادی از این خسارت ها در فرودگاه های ترکیه گزارش شده است) منطقه‌ای را خریداری کنید که پوشش‌های “یافتن بار و ملزومات شخصی  ” و “جبران خسارت بار تحویلی به هواپیما” را شامل شود.

لذا لازم است که قبل از خرید بیمه با توجه به منطقه سفر بیمه ای و وضعیت بیمه‌گذار مناسب‌ترین منطقه انتخاب شود. این امر (خریدن پوشش های کاملتر) طبیعتا به افزایش قیمت بیمه‌ی خریداری شده منجر خواهد شد ، اما پرداخت چند هزار تومان بیشتر ممکن است منجر به جبران خسارتی شود که مانع از پرداخت میلیون‌ها تومان از حساب شخصی‌تان شود .

۲- خرید بیمه پس از خروج از کشور

برخی از مسافران بعد از خروج از کشور اقدام به خرید آنلاین بیمه مسافرتی می‌کنند. این درحالی است که یکی از پیش شرط‌‌های دریافت خسارت بیمه مسافرتی خرید  بیمه پیش از آغاز سفر است.

۳- خرید بیمه پس از بروزخسارت

برخی افراد اصولا اعتقادی به خرید بیمه ندارند و به شوخی بیان می‌کنند که “بیمه حضرت ابولفضل” هستند. اما حادثه خبر نمی‌کند. بعضاً گروهی از این افراد پس از بروز خسارت تازه به فکر افتاده و بیمه خریداری می‌کنند و بلافاصله و یا پس از چند روز اقدام به اعلام خسارت می‌کنند. باید توجه داشت که فلسفه بیمه کردن  جبران خسارت و بازگشت بیمه گذار به لحظه خرید بیمه است. از‌آنجاییکه پرداخت خسارت در این حالت بازگشت به لحظه خرید بیمه منجر نمی‌شود لذا شرکت های بیمه خسارت‌هایی را که قبل از زمان خرید بیمه اتفاق افتاده باشند، جبران نمی‌کنند.

۳- عدم دریافت رسید هزینه‌های پرداختی

برای دریافت خسارت بیمه‌ مسافرتی ارائه اصل رسید هزینه های پرداختی الزامی است. البته عدم دریافت رسید هزینه ها شما را از دریافت خسارت بطور کامل منع نمی‌کند. تنها کافیست تا با مرکز درمانی تماس گرفته و رسید هزینه ها را از آنها دریافت و برای شرکت بیمه ارسال کنید.

۴- خسارت های غیر قابل پرداخت

برخی خسارت ها اصولا قابل پرداخت نیستند . بطور کلی در تمام بیمه ها برخی استثنائات در پرداخت خسارت وجود دارد و بیمه مسافرتی از این قاعده مستثنا نیست. هزینه درمان بیماری و صدمات جسمانی مزمن، وقایع ناشی از تروریسم ، آسیب ناشی از مواد مخدر و الکل و … از این جمله هستند. برای آگاهی از این استثناها حتما شرایط عمومی ارسال شده به همراه بیمه‌نامه را مطالعه کنید.

توصیه نهایی برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی بدون مشکل

قبل از خرید بیمه برای بررسی پوشش های هر منطقه وقت کافی صرف کنید و بهترین منطقه و پوشش ها را با توجه به وضعیت خود انتخاب کنید.

لازم به ذکر است کارشناسان ما در ساعات اداری از طریق تلفنی و بصورت ۲۴ ساعته از طریق گفتگوی آنلاین (از جعبه گفتگوی آنلاین در گوشه پایین سمت راست صفحه) و یا از طریق تلگرام آماده ارائه راهنمایی لازم  برای خرید بهترین منطقه و بهترین پوشش ها با توجه به وضعیت شما هستند.

موضوعات مرتبط

No Comments

خرید آنلاین بیمه مسافرتی

در کمتر از یک دقیقه حق بیمه مسافرتی را محاسبه ، طرح های مختلف را مقایسه و مناسبترین بیمه را با توجه به موقعیت و نوع سفر خود انتخاب کنید. کارشناسان ما ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در طی فرآیند خرید خواهند بود.

بیانیه ماموریت سفربان

هدف ما در سفربان کمک به خریداران بیمه مسافرتی برای خرید بهترین بیمه مسافرتی از طریق آسان سازی امکان مقایسه طرح های مسافرتی در کنار فراهم آوردن تنوع در طرح‌های بیمه مسافرتی و نیز ارائه پشتیبانی ۲۴ساعته / ۷ روز هفته / ۳۶۵ روز در سال است.

نظر خود را با ما در میان بگذارید

آیا می‌دانید "سفربان" تنها وب‌سایت فروش آنلاین بیمه مسافرتی با پشتیبانی واقعا ۲۴ساعته در ایران است!

مشتریان در مورد ما چه  می‌گویند

مشاهده همه

طرح های بیمه مسافرتی

مشاهده همه