دسته بندی:

  • ۲۵ تیر ۱۳۹۷

چند نکته برای دلپذیرتر شدن سفر به تایلند

ریزه-کاری_های-سفر-به-تایلند

در مطلبی پیش از این در بلاگ سفربان سعی کردیم در مورد مقدمات و نکاتی که باید تا قبل از پیاده شدن از هواپیما در تایلند بدانید، صحبت کنیم. اما این‌بار نکته‌هایی را با شما در میان خواهیم گذاشت که احیانا به شما کمک می‌کند که در کشور زیبای تایلند کمتر احساس سردرگمی کنید.

اقامت

محل اقامت شما در طول سفر به تایلند ارتباط بسیار زیادی با سبک سفر شما دارد. باید مشخص کنید و بدانید که از سفرتان چه انتظاری دارید.

برای تمدد اعصاب و سفری لوکس با امکانات کامل عازم سفر هستید؟ یا شناخت مردمان و زندگی‌شان در شرق آسیا برای شما مهم است؟ شاید هم مثل کوله‌گردها دنبال ماجراجویی و کشف زوایای تاریک و روشن کشور مقصد هستید؟

باید به شما بگویم فرقی نمی‌کند اهل کدام سبک از سفرهای بالا هستید، تایلند برای تمام این سفرها انتخاب‌های زیادی را پیش پای شما می‌گذارد.

اگر دنبال هتل‌های چند ستاره شیک با خدمات کامل و امکانات عالی می‌گردید باید به شما بگویم احتمالا برای انتخاب هتل دچار مشکل خواهید شد. چرا؟ چون آنقدر طی سال‌های اخیر هتل‌های مدرنی در اقصی نقاط تایلند ساخته شده‌اند که انتخاب را برای شما سخت خواهند کرد. اگر رزرو هتل را به تور سپرده‌اید که به انتخاب برگزارکنندگان تور اعتماد کرده‌اید، اما اگر خودتان می‌خواهید نسبت به رزرو هتل اقدام کنید بهتر است در سایت‌هایی مانند booking.com یا tripadvisor.com تجربه مسافران قبلی‌ای که در هتل اقامت داشته‌اند را بخوانید که انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

در مورد سفر ارزان و رزرو تخت در هاستل هم اوضاع شبیه هتل‌ها است. تنوع قیمتی و امکانات هاستل‌های تایلند لیست بلند بالایی از انتخاب‌های متنوع را پیش رویتان می‌گذارد. در بانکوک، چیانگ‌مای و سایر شهرهای توریستی این هاستل‌ها را به راحتی می‌توانید پیدا کنید.

اما اوضاع در پوکت کمی متفاوت است، چرا که پوکت جزیره‌ای توریستی است و عمدتا هتل‌ها یا درنهایت مهمانسراهای نسبتن شیک انتظار شما را می‌کشد. پس باید به نسبت پول بیشتری برای اقامت پرداخت کنید.

در شهرهای کوچک و غیر توریستی تایلند، مانند «اوبون» هم از تنوع زیاد محل‌های اقامتی خبری نیست. پس لازم است که با توجه به سبک سفر خود مقداری از زمان خود قبل از سفر را به پیدا کردن اقامتگاه دلخواهتان اختصاص دهید.

حمل و نقل عمومی در تایلند

در شهرهای بزرگی مثل بانکوک بهترین انتخاب برای جابجایی درون شهری استفاده از شبکه گسترده مترو و اتوبوس است.

اگر اهل تاکسی سواری هستید پیشنهاد ما به شما این است که از سرویس‌های درخواست اینترنتی تاکسی مانند grab و uber استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید در بانکوک به علت پرتعداد بودن ساختمان‌های بلند مرتبه جی پی اس یا مکان یاب معمولن محل دقیق شما را به راننده نشان نمی‌دهد. پس قبل از ارسال درخواست از درست بودن نقطه‌ای که موقعیت شما را روی نقشه نمایش می‌دهد مطمئن شوید.

استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در تایلند مانند ایران معمولن به صرفه تر از سایر تاکسی‌های شهری می‌باشد.اما اگر در شرایطی خواستید از تاکسی‌های عبوری استفاده کنید حتمن از راننده بخواهید که تاکسیمتر خود را روشن کند و براساس کارکرد آن کرایه خود را پرداخت کنید، یا قبل از سوار شدن در مورد کرایه پرداختی توافق کنید. به قول قدیمی‌ها: جنگ اول به ز صلح آخر.

یکی دیگر از چاذبه‌های حمل و نقل در شرق آسیا «توک توک» ها هستند. موتورهایی که برای حمل ۲ یا ۴ مسافر تغییر کاربری داده‌اند. تا چند سال پیش استفاده از توک توک از لحاظ قیمت به‌صرفه‌ترین روش حمل و نقل بود. اما با توجه به توریستی شدن توک توک سواری در تایلند امروز شما باید هزینه‌ای بیشتر از تاکسی را برای سوار شدن پرداخت نمایید. پیشنهاد ما به شما این است که حتمن توک توک سواری را امتحان کنید و البته قبل از سوار شدن از مهارت‌های چانه‌زنی به خوبی استفاده کنید.

اگر اهل کمی خطر و دردسر و هیجان باشید کرایه موتور یا استفاده از قایق‌های اتوبوسی که در کانال‌های بد بوی فاضلاب شهری رفت و آمد می‌کنند هم می‌توانند جزو گزینه‌های شما باشند.

غذا

تایلند سرزمین طعم‌های ناب و غذاهای خیابانی است. اگر خوش‌شانس باشید و ذائقه‌ای تنوع‌طلب در خوردنی‌ها داشته باشید باید به شما بگویم که تایلند بهشتی است که انتظار شما را می‌کشد. قیمت غذا در تایلند نسبتن ارزان است. رستوران‌های متنوعی در سرتاسر این کشور انواع غذاهای آسیایی و غربی را برای بلعیده‌شدن توسط توریست‌های بی‌شمار طبخ می‌کنند.

اما تجربه غذای خیابانی، چیز دیگری است. امکان ندارد شما در شهری از تایلند راسته غذافروش‌های خیابانی را نبینید. تنوع بی نظیر و همچنین قیمت‌های فوق‌العاده ارزان دو شاخصه اصلی این غذاهای خیابانی است. غذاهای دریایی می‌تواند در صورت تمایل انتخاب اول شما باشد.

اگر هم زیاد اهل ریسک در ذائقه غذایی‌تان نیستید، نگران نباشید. فست‌فودهای زنجیره‌ای، رستوران‌های عربی، حلال‌فودها و … جوابگوی وسواس‌های غذایی شما هستند.

خرید

برای خریدهای روزمره و مایحتاج معمولی بهترین انتخاب سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای 7-eleven هستند. در هر خیابانی و در هر شهری با اندکی پیاده روی به یکی از این فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌رسید که می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای روزانه شما باشد.

پیشنهاد ما به شما در سفر این است که کمتر به خرید بپردازید، تا بتوانید دریافت دقیق‌تری از مقصد داشته باشید. اما، نمی‌شود از صنایع کفش و پوشاک تایلند به راحتی گذشت.

در تایلند یک کارخانه بزرگ تولید کفش به نام baoji  وجود دارد که انواع و اقسام کفش‌ و صندل و دمپایی‌های زنانه، مردانه و کودکانه را تولید می‌کند. قیمت مناسب و کیفیت عالی این برند حتمن شما را مجاب می‌کند که از شعبه‌های زیاد این کارخانه، که مثل کفش ملی خود ما می‌ماند خرید کنید.

آیا شما تجربه ای از سفر به تایلند دارید که فکر می‌کنید چه بسا دانستن آن باعث می‌شد تجربه خاطره انگیزتری از سفر برای شما رقم بخورد؟ ما و سایر خوانندکان بلاگ سفربان خوشحال خواهیم شد آنها را با ما در میان بگذارید.

موضوعات مرتبط

No Comments

خرید آنلاین بیمه مسافرتی

در کمتر از یک دقیقه حق بیمه مسافرتی را محاسبه ، طرح های مختلف را مقایسه و مناسبترین بیمه را با توجه به موقعیت و نوع سفر خود انتخاب کنید. کارشناسان ما ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در طی فرآیند خرید خواهند بود.

بیانیه ماموریت سفربان

هدف ما در سفربان کمک به خریداران بیمه مسافرتی برای خرید بهترین بیمه مسافرتی از طریق آسان سازی امکان مقایسه طرح های مسافرتی در کنار فراهم آوردن تنوع در طرح‌های بیمه مسافرتی و نیز ارائه پشتیبانی ۲۴ساعته / ۷ روز هفته / ۳۶۵ روز در سال است.

نظر خود را با ما در میان بگذارید

آیا می‌دانید "سفربان" تنها وب‌سایت فروش آنلاین بیمه مسافرتی با پشتیبانی واقعا ۲۴ساعته در ایران است!

مشتریان در مورد ما چه  می‌گویند

مشاهده همه

طرح های بیمه مسافرتی

مشاهده همه