سوالات متداول بیمه مسافرتی

     + بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی  ( بیمه مسافرت خارج از کشور ) برای جبران هزینه صدمات بدنی و بیماری بیمه شده (به شرط آنکه پس از سفر بروز نماید و یا عارضه ناگهانی و غیر قابل پیش بینی باشد )  در زمان مسافرت به خارج از کشور طراحی شده است. هر چند پوشش های تکمیلی دیگری نظیر پوشش گم شدن چمدان و … نیز به تدریج به آن افزوده شده است.

     + شرط ۹۲ روز در بیمه مسافرتی چیست؟

بر اساس قانون فعلی مصوب بیمه مرکزی، بیمه مسافرتی حداکثر ۹۲ روز پس از شروع (خروج از کشور) قابل استفاده برای جبران خسارت های احتمالی است. بعنوان مثال چنانچه بیمه‌ای  ۶ ماهه خریداری شود، تمام خسارت هایی که در بازه ۹۲ روزه از زمان خروج از کشور اتفاق افتاده باشد تحت پوشش بیمه مسافرتی خواهد بود. اما خسارتی که فرضا در روز ۱۰۰ ام از خروج از کشور اتفاق شده باشد قابل پرداخت نخواهد بود.

     + با وجود شرط ۹۲ روز چرا بیمه های ۶ ماهه و یکساله می‌فروشید؟

خرید بیمه های با مدت بیش از ۹۲ روز مناسب افرادی (تور لیدرها، تجار و ...) است که سفرهای زیادی در طول سال دارند و نمی‌خواهد که برای هر بار خروج از کشور مجبور به خرید بیمه نامه شوند. لذا بیمه مسافرتی بلند مدت خریداری می‌کنند. دسته ای دیگر از خریداران مجبور به ارائه بیمه های بلند مدت برای گرفتن ویزا هستند. این دسته از افراد با علم به این مساله و تنها برای برآورده شدن خواسته سفارت اقدام به خرید بیمه مسافرتی می‌نمایند.

     + آیا شرط ۹۲ روز برای بیمه مسافرتی دانشجویی وجود دارد؟

خیر. خوشبختانه بیمه های مسافرتی دانشجویی مشمول قانون ۹۲ روز نمی‌شوند. دانشجویان و افرادی که برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور تشریف می‌برند می‌توانند با خیالی راحت برای خود و خانواده همراه خود بیمه مسافرتی بلند مدت خریداری کنند.

+ آیا امکان فسخ بیمه مسافرتی وجود دارد؟

در صورت عدم صدور ویزا از طرف سفارتخانه کشور مقصد، بیمه گزار می تواند نسبت به فسخ بیمه نامه اقدام نماید که در این مورد لازم است در خواست فسخ بیمه نامه به همراه اصل نسخ بیمه نامه و گواهی سفارت را برای ما ارسال نماید . پس از بررسی های لازم ، بدون کسر مبلغ ، حق بیمه به بیمه گزار برگشت داده خواهد شد. اما چنانچه فسخ بیمه نامه بعلت انصراف بیمه گزار از مسافرت باشد، اصل نسخ بیمه نامه و کپی تمام صفحات گذرنامه مورد نیاز است که با کسر مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ ریال حق بیمه به بیمه گزار مسترد خواهد شد.

توجه: امکان فسخ بیمه نامه مسافرتی پس از صدور ویزا وجود نخواهد داشت. چنانچه بیمه گزار پس از صدور ویزا قصد خروج از کشور را به هر دلیل نداشته باشد، جهت فسخ بیمه نامه باید تا پایان مدت ویزا صبر نماید.

+ تا چه زمان امکان فسخ بیمه نامه وجود دارد؟

حداکثر تا ۶ ماه از زمان صدور بیمه نامه امکان فسخ بیمه نامه وجود دارد.

خرید آنلاین بیمه مسافرتی

در کمتر از یک دقیقه حق بیمه مسافرتی را محاسبه ، طرح های مختلف را مقایسه و مناسبترین بیمه را با توجه به موقعیت و نوع سفر خود انتخاب کنید. کارشناسان ما ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در طی فرآیند خرید خواهند بود.

بیانیه ماموریت سفربان

هدف ما در سفربان کمک به خریداران بیمه مسافرتی برای خرید بهترین بیمه مسافرتی از طریق آسان سازی امکان مقایسه طرح های مسافرتی در کنار فراهم آوردن تنوع در طرح‌های بیمه مسافرتی و نیز ارائه پشتیبانی ۲۴ساعته / ۷ روز هفته / ۳۶۵ روز در سال است.

سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مشتریان در مورد ما چه می‌گویند

مشاهده همه

طرح های بیمه مسافرتی

مشاهده همه