دسته بندی:

  • ۱۶ تیر ۱۳۹۷

راهنمای اخذ ویزا و سفر به تایلند

راهنمای اخذ ویزا و سفر به تایلند

 سفر به تایلند به دلیل جاذبه های متنوع گردشگری در سال های اخیر به یکی از جذاب‌ترین مقاصد توریستی مسافران ایرانی است.

موقعیت جغرافیای خاص این کشور ۵۱۳ هزار کیلومتر مربعی، واقع شدنش در کمربند استوایی کره‌زمین، سواحل زیبا، جنگل‌های سرسبز و انبوه، معابد بی‌شمار، شرایط آسان سفر و از همه مهم‌تر مهمان‌نوازی و برخورد دوستانه تایلندی‌ها با توریست‌ها این کشور را جزو ۱۰ مقصد برتر مسافران در جهان قرار داده است.

در این مطلب سعی خواهیم کرد اطلاعاتی کاربردی در مورد نحوه سفر به تایلند را به شما همراهان گرامی سفربان ارائه کنیم.

موقعیت جغرافیایی

کشور تایلند در شرق آسیا و در شبه‌جزیره هندوچین، در همسایگی کشورهای کامبوج، لائوس، میانمار و مالزی قرار گرفته است.

عوارض طبیعی به‌گونه‌ای در این کشور قرار گرفته‌اند که به سرسبز بودن و پر باران بودن این سرزمین کمک زیادی می‌کنند. کوهستان‌های متراکم و جنگلی در شمال، مناطق جلگه‌ای در مرکز و سواحل جنوبی کرانه‌های خلیج تایلند( اقیانوس آرام) طبیعتی زیبا، متنوع و پر جاذبه‌ای را تشکیل داده‌است.

زبان،فرهنگ و اندکی در مورد چیزهای دیگر

چیزی نزدیک به ۹۵ درصد از مردمان تایلند از پیروان آئین بودایی و ۵ درصد دیگر از مسلمانان و مسیحیان و سایر ادیان می‌باشند.

چه چیزی باعث شد که در اولین وصف از فرهنگ تایلندی‌ها سراغ مذهب‌شان برویم. به عقیده‌ی من آیین بودایی بر تمام وجوه فرهنگی و حتی سطوح مختلف زندگی و رفتار ساکنانش سایه سنگینی انداخته است. به عبارتی می‌توان گفت که حتی خلق و خو و رفتار تایلندی‌ها، معماری، نحوه تعامل با طبیعت و … بازخوردی از ارتباط عمیق این مردم با آئین بودایی است.

امکان ندارد شما به این سرزمین وارد شوید و نشانه‌ها و نمادهای فراوانی از این دین را در گوشه گوشه شهرها و روستاهایش نبینید.

حکومت امروزی تایلند پادشاهی مشروطه است که ریشه‌های این پادشاهی را می‌توان در امپراطوری‌های گوناگونی که از هنگام سکونت اقوام «تای» در این قسمت از کره زمین حکمرانی کرده‌اند، یافت.

زبان و الفبای رسمی کشور«تای» نام دارد. نه در اولین مواجهه که در مواجهات بعدی با حروف و نوشتار تایی زیاد سعی نکنید که چیزی از این الفبا دستگیرتان شود. چون به شدت سیستم نوشتاری پیچیده‌ای در این زبان حاکم است. البته با توجه به هدف‌گذاری تایلند در زمینه رشد روزافزون صنعت توریسم، زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در نظام آموزشی این کشور تدریس می‌شود. پس نگران برقراری ارتباط و انجام امور عادی خود در تایلند نباشید.

واحد پول

واحد پول تایلند «بات» است که با علامت اختصاری TBH نشان داده می‌شود. برای تبدیل ارز خود در بانکوک و سایر شهرهای تایلند هیچ مشکل خاصی وجود ندارد. فقط فراموش نکنید که همراه داشتن پاسپورت هنگام تبدیل ارزهای رایج جهانی( دلار، یورو، پوند، دینار و …) به بات الزامی است.

توصیه می‌شود به محض ورود به فرودگاه شهر مقصد در تایلند فقط به میزان کمی از پول خود را به بات تبدیل کنید. چرا که نرخ تبدیل صرافی‌های مستقر در فرودگاه به صرفه نیست. بعد از اینکه به مرکز شهر یا محل اقامت خود در هر جای شهر رفتید به راحتی می‌توانید در بانک‌ها و صرافی‌های مختلف پول خود را با نرخ بهتری به بات تبدیل نمایید.

کی به تایلند برویم؟

بهترین زمان سفر به تایلند با توجه به آب و هوا ماه اِپریل( اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت ) می‌باشد. چرا که دراین زمان با توجه به شرایط جوی مطبوع می‌توانید علیرغم شرکت در جشن‌های سال نوی تایلندی، یکی از بزرگترین فستیوال‌های خیابانی آب بازی جهان را هم تماشا کنید و اندکی خیس شوید!

البته بسته به اینکه کدام قسمت از تایلند را به عنوان مقصدتان برمی‌گزینید این «بهترین زمان سفر» هم تغییر می‌کند. به عنوان مثال در ژانویه مناطق شمالی و شهرهایی مانند «چیانگ مای» هوای خنک‌تری دارند.

اما در ماه مارچ ( اواسط اسفند تا اواسط فروردین) دمای هوا برای استفاده از سواحل و جزایر زیبای جنوب مطبوع است.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر می‌خواهید سفری نسبتن اقتصادی به تایلند داشته باشید، تعطیلات کریسمس( سال نوی میلادی) را انتخاب نکنید، چرا که با هجوم توریست‌های آمریکایی و اروپایی قیمت هتل‌ها و خدمات به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد.

با چه پروازی برویم؟

ارزانترین پروازهای تهران به تایلند را می‌توانید از خطوط هواپیمایی «ایرآسیا»(airasia) خریداری ‌کنید. رمز این ارزانی البته بدون بار بودن این پروازها‌ است. یعنی شما فقط حق به همراه داشتن یک کیف دستی کوچک را خواهید داشت و برای تحویل بار بیشتر به هواپیما باید هزینه پرداخت کنید. تا یادم نرفته باید بگویم که اکثر این پروازها یک توقف چند‌‌ساعته در مالزی خواهند داشت.

البته پروازهای مستقیم «ماهان» از تهران به بانکوک، اصلی‌ترین و پرطرفدارترین پرواز سفر به تایلند است. قیمت نسبتن مناسب، و صد البته ساعت پروازی مناسب از دلایل اصلی این محبوبیت است.

اگر دنبال پروازهای لوکس می‌گردید به همراه امکاناتی مانند وای‌فای و تاچ‌اسکرین‌های تماشای فیلم، سراغ پروازهای هواپیمایی قطر بروید. در این پروازها شما پول بیشتری بابت بلیط پرداخت خواهید کرد و راحتی و امکانات بیشتری خواهد داشت، اما زمان بیشتری را باید روی صندلی‌های هواپیما طی کنید. چون این پروازها مستقیم نیست و باید در «دوحه» توقفی داشته باشید.

و اما ویزا

تایلند به خاطر افزایش روزافزون ورودی گردشگر، قوانین صدور ویزای سهل‌گیرانه و احترام‌آمیزی را دارد. برای شهروندان خیلی از کشورها اساسن نیازی به ویزا نیست. برای خیلی‌های دیگر هم ویزای فرودگاهی( در بدو ورود) صادر می‌شود.

برای شهروندان ایرانی انواع ویزا( توریستی، تجاری و …) صرفن توسط سفارت تایلند در تهران انجام می‌پذیرد. یعنی شما به هیچ عنوان از کشور دیگری نمی‌توانید به عنوان یک شهروند ایرانی برای دریافت ویزای تایلند اقدام کنید.

آدرس و ساعات کاری سفارت تایلند از این قرار است:

تهران- بهارستان- روبروی بیمارستان طرفه- کوچه استقلال- پلاک ۳- تلفن:   ۷۷۵۳۱۴۳۳

ساعات کار: ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰ ( ساعت ۸:۳ تا ۱۱:۳۰ تحویل مدارک- ۱۳:۳۰ تا ۱۶ دریافت ویزا)

آدرس سایت سفارت تایلند در تهران: http://www.thaiembassy.org/tehran/

تایلند ویزاهای متنوعی از قبیل ویزای توریستی، ترانزیت، تجاری، بازنشستگی و … صادر می‌کند. اما ما در این مطلب فقط به ارایه اطلاعاتی کوتاه و کاربردی در مورد نحوه دریافت ویزای توریستی خواهیم پرداخت.

اگر با تور عازم تایلند هستید، خود آژانس ارایه‌دهنده روند دریافت ویزا را برای شما انجام خواهد داد.

اگر به صورت انفرادی می‌خواهید مسافر تایلند بشوید هم می‌توانید دریافت ویزا را در ازای پرداخت هزینه به یک آژانس مسافرتی بسپارید.

اما اگر می‌خواهید خودتان شخصی برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

قدم اول- فرم درخواست ویزا را از سایت سفارت دریافت و آن را تکمیل کنید.

قدم دوم- یک قطعه عکس ۳ در ۴ را روی فرم بچسبانید.

قدم سوم- مدارک زیر را آماده کنید:

 – پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

– کپی بلیط

– مدارک رزرو هتل، مهمان‌خانه یا …

– پرینت گردش حساب( یک ماهه)- میزان گردش یا موجودی اصلا برای سفارت مهم نیست، پس نگران نباشید.

–  ۳۵ یورو (هزینه صدور ویزا)

قدم چهارم- مدارک ردیف ۳ را به همراه فرم تکمیل شده به سفارت ببرید. توجه داشته باشید زمان تحویل مدارک فقط ۸ و نیم صبح تا ۱۱ و نیم است.

مراحل دریافت مدارک کمتر از چند دقیقه طول می‌کشد. اگر مدارک شما مشکل خاصی نداشته باشد، کارمند بخش ویزا به شما رسیدی خواهد داد که زمان دریافت ویزای شما در آن ذکر شده است. معمولا این زمان کمتر از ۴ روز است.

توضیحاتی در مورد ویزای توریستی سفر به تایلند

با ویزای توریستی می‌توانید تا ۶۰ روز در تایلند اقامت داشته باشید.

توجه داشته باشید اگر می‌خواهید در طول دوره سفر به تایلند می‌خواهید به یکی از کشورهای همسایه این کشور بروید و دوباره وارد تایلند شوید، شما باید ویزای توریستی دوبار ورود با هزینه 60 یورو درخواست کنید.( با مدارک فوق به اضافه بلیط یا مدارکی که مسافرت شما به کشور ثالث را برای سفارت تایید کند)

البته اگر برنامه سفر شما به گونه‌ای است که به غیر از تایلند قصد بازدید از کشورهایی مثل لایوس یا کامبوج را دارید، و اگر کل مدت اقامت‌تان در تایلند کمتر از 30 روز است شما می‌توانید مراحل دریافت ویزای ترانزیت با هزینه ارزانتر (۲۵ یورو) را طی کنید.

البته پیشنهاد همیشگی ما به شما این است که حتمن شرایط دریافت انواع ویزا را هنگام مراجعه به سفارتخاته مجدد بررسی کنید، چرا که در بعضی از اوقات این قوانین تغییر می‌کنند.

موضوعات مرتبط

No Comments

خرید آنلاین بیمه مسافرتی

در کمتر از یک دقیقه حق بیمه مسافرتی را محاسبه ، طرح های مختلف را مقایسه و مناسبترین بیمه را با توجه به موقعیت و نوع سفر خود انتخاب کنید. کارشناسان ما ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در طی فرآیند خرید خواهند بود.

بیانیه ماموریت سفربان

هدف ما در سفربان کمک به خریداران بیمه مسافرتی برای خرید بهترین بیمه مسافرتی از طریق آسان سازی امکان مقایسه طرح های مسافرتی در کنار فراهم آوردن تنوع در طرح‌های بیمه مسافرتی و نیز ارائه پشتیبانی ۲۴ساعته / ۷ روز هفته / ۳۶۵ روز در سال است.

نظر خود را با ما در میان بگذارید

آیا می‌دانید "سفربان" تنها وب‌سایت فروش آنلاین بیمه مسافرتی با پشتیبانی واقعا ۲۴ساعته در ایران است!

مشتریان در مورد ما چه  می‌گویند

مشاهده همه

طرح های بیمه مسافرتی

مشاهده همه