menu x

دسته بندی:

افشین نظری : با سفر زندگی کردن را یاد می‌گیرم

  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
افشین نظری : با سفر زندگی کردن را یاد می‌گیرم

افشین نظری از آن کوله‌گردهایی است که به خوبی قدر زیبایی‌های ایران را می‌داند. ‌وقتی در مورد گیلان صحبت می‌کند، لحن صدایش هیجان زده می‌شود و چشمانش برق می‌زند. پای صحبت‌های افشین بنشینیم تا ببینیم دنیا و پیرامونش را از دریچه سفر چگونه می‌بیند.

چرایی‌سفر

سفرهام رو از اطراف شهر خودم شروع کردم و سعی کردم مناطق بکرش رو کشف کنم، از غارنوردی تو دل زمین و کشف غار تا دره نوردی، بعد کم کم به قله های بالای چهار هزار متر صعود کردم، اما کم کم سفرهام از حالت کوهنوردی تبدیل به گردشگری شد، چون زمان لازم برای دیدن جاهای مختلف یک منطقه رو تو سفر کوهنوردی نداشتم. بعد گیلان و مناطق بکرش رو گشتم، بصورت کامل، جوری که بهترین سفرم ییلاقی بود به اسم جواهردشت که هر سال چند باری رو به اونجا میرم چون باور دارم بهشت روی زمینه!

حدس می‌زنم که خواهی گریخت التماس نمی‌کنم از پی‌ات نمی‌دوم اما صدایت را در من جا بگذار می‌دانم که از من دل می‌کنی راهت را نمی‌بندم اما عطر موهایت را در من جا بگذار می‌دانم که از من جدا خواهی شد خیلی ویران نمی‌شوم از پا نمی‌افتم اما رنگت را در من جا بگذار احساس می‌کنم تباه خواهی شد و من خیلی غمگین می‌شوم اما گرمایت را در من جا بگذار فرقش را با حالا می‌دانم که فراموشم خواهی کرد و من اقیانوسی خواهم شد سیاه و غم‌انگیز اما طعم بودنت را در من جا بگذار هر طور شده خواهی رفت و من حق ندارم که تو را نگه دارم اما خودت را در من جا بگذار #موزیک #music #song #landscapephotography #landscape #ig_shotz #earthfocus #earthpix #beautifuldestinations #travelawesome #pnwonderland #discoverearth #irantravel #irantourist #lenspersia #aksiine #ir_photographer #Instagram #iranemoon #travel #travelphotography #lifestylephotography #beautifuldestinations #photography #photooftheday #lenspersia #aksiine #ir_photographer #traveler

A post shared by نه هنر که برا آگاهی فالو کنید (@afshin.nazarii) on

سفرهای‌ افشین

به جاهای زیادی تو ایران رفتم و چون دوست ندارم پراکنده سفر کنم اصولا یه منطقه رو تمام و کمال می‌گردم و بعد به منطقه‌ی دیگه میرم، مثل گیلان و الان مازندران رو دارم می‌گردم. ترکیه ، گرجستان و ارمنستان هم رفتم که بیشتر اوقاتم بعد از ایران تو ترکیه بوده و کشف مناطق بکر و زیباش. از خاص ترین سفر هام هم هیچهایکی بود که از شرق تا غرب ترکیه داشتم و توش چیزهای زیادی رو تجربه کردم.

سفر چیست؟

سفر مثل یه کلاسه، کلاس درس زندگی است. تو طی اون زندگی کردن رو یاد میگیری! بزرگ میشی، مثل اینکه سالها بزرگتر شدی در حالی که تو فقط سفرهای زیادی رفتی و عمرت خیلی زیاد نشده!

سفر‌ با ما چه‌ می‌کند؟

تأثیر بزرگی که سفر کردن تو زندگی من گذاشت این بود که بفهمم دنیا جای موندن نیست، باید جاری باشی و سرت به سنگ‌های کوچیک و بزرگ بخوره تا بفهمی برای چی میلیاردها سال گذشته تا تو پا به زمین بذاری و زنده باشی!!

پیشنهاد سفر

پیشنهادم اینه که سفرنامه های کسانی که با کمترین هزینه جالب ترین سفرها رو انجام دادن بخونن و ببینن وقتی پا به جاده میذاری همه‌ی اتفاقهای خوب دنیا در انتظارته فقط باید کوله رو برداری و از خونه بزنی بیرون.

بهترین خاطره‌ی سفر

یه روز تو فرودگاه آنکارا بودم و دو ساعتی تا پرواز وقت داشتم برای نوشیدن قهوه رفتم بالکن فرودگاه، ﻫوا بارونی بود و اونجا میزهای فلزی بود که بخاطر باد و بارون کمی کثیف شده بود ، من دوربینم رو از گردنم در آوردم و روی میز گذاشتم و روی صندلی نشستم و مشغول هم زدن قهوه ام شدم، اون سمت میز دختری داشت با تلفن همراهش حرف میزد، یهو زیر چشمی دیدم خم شد و دوتا دستمال کاغذی از جیبش در آورد و روی میز پهن کرد، متعجب بودم، دست دراز کرد و دوربین من‌رو برداشت و روی دستمال ها گذاشت، ماتم زده بود، ما حتی قبل این بهم نگاه هم نکرده بودیم، ولی اون هم‌زمان با تلفن حرف زدن، به فکر دوربین من و کمی کثیفی روی میز بود. اینکه انسانی این مسئله براش انقدر مهم بوده که موقع حرف زدن با تلفن بدون شناخت صاحب دوربین اینکارو میکنه برام واقعاً جالب بود و می‌فهموند انسان بودن برای ما همیشه باید تو اولویت باشه.

لازمه‌ی سفر از نگاه افشین نظری

پیش زمینه لازم اینه که ما بدونیم سفر کردن فقط برای عوض شدن حالمون نیست، یا خوش گذرونی. ما اگه بدونیم سفر برای تغییر خود ما و ناخودآگاه ماست، هیچوقت نمیتونیم ازش دست برداریم .حتی پول زیادی هم لازم نیست، فقط یه کوله که توش چادر و وسایل شخصی مثل کیسه خواب و لباس و این چیزاست لازم داریم.

خرید آنلاین بیمه مسافرتی

در کمتر از یک دقیقه حق بیمه مسافرتی را محاسبه ، طرح های مختلف را مقایسه و مناسبترین بیمه را با توجه به موقعیت و نوع سفر خود انتخاب کنید. کارشناسان ما ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در طی فرآیند خرید خواهند بود.

بیانیه ماموریت سفربان

هدف ما در سفربان کمک به خریداران بیمه مسافرتی برای خرید بهترین بیمه مسافرتی از طریق آسان سازی امکان مقایسه طرح های مسافرتی در کنار فراهم آوردن تنوع در طرح‌های بیمه مسافرتی و نیز ارائه پشتیبانی ۲۴ساعته / ۷ روز هفته / ۳۶۵ روز در سال است.

آیا می‌دانید "سفربان" تنها وب‌سایت تخصصی فروش آنلاین بیمه مسافرتی با پشتیبانی واقعا ۲۴ساعته در ایران است!

مشتریان در مورد ما چه می‌گویند

مشاهده همه

طرح های بیمه مسافرتی

مشاهده همه
پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید