دسته بندی:

سهیل سرگل زایی: سفر کردن مثل کتاب خواندن است

  • ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
سهیل-سرگل-زایی-کوله گرد

چرایی سفر

سفر کردن مثل کتاب خوندن میماند . دیدن سبک زندگی‌، اعتقادات ، گویش‌ها ، مراسم و‌مناسک متفاوت یادم میندازه که چقدر تو این‌ دنیا باید یاد بگیرم و چقدر زندگی بزرگه .

سفرهای سهیل

من متولد زاهدانم و مشهد بزرگ شدم . همین باعث شده که شرق ایران ، از جنوب تا شمالش رو چند بار سفر کنم. سال گذشته هم قسمت مرکزی ایران و جنوب رو گشتم و به شمال هم بخاطر علاقم به جنگل و جنگل نوردی زیاد سفر میکنم . طبس‌ رو خیلی دوست دارم . مخصوصا روستای ازمیغان ، آبشار تفتو و کال جنی .

یادم  هست برای اولین بار که ازمیغان ‌رو دیدم اون همه سبزی وسط اون منطقه‌ی خشک بهم احساس بی نظیری داد . اولین بار هم که به ییلاق او‌پرت تو استان سمنان رفتم برام تجربه‌ی عجیب و تکرار نشدنی‌ای بود .

سفر با ما چه می کند؟

 سفر کردن باعث شد زندگی رو از زاویه‌های دیگه ای ببینم که قبل از سفر کردن نمی دیدم . اهمیت خیلی چیز‌های روزمره برام کمتر شد و جسارت تجربه‌ کردن رو پیدا کردم .

پیشنهاداتی برای سفر

 به سفر بیشتر از زمانی برای استراحت و تفریح نگاه کنید . سعی کنید راه‌های ارزون سفر کردن رو پیدا کنید از سفر کردن چیزهای برای زندگی یاد بگیرید .

بهترین خاطره از سفر

نمیتونم خاطره ای رو به عنوان بهترین خاطره‌ انتخاب کنم. ولی هفته‌ی گذشته توی مشهد اردهال ، مشغول عکس گرفتن از مقبره‌ی امامزاده سلطان علی ابن محمد باقر بودم که یک مرد پاکستانی در حالی که داشتم ازش عکس میگرفتم زد زیر گریه و بغلم کرد . برام لحظه‌ی عجیبی بود که خیلی توی خاطرم موند . شرح کاملش‌رو تو کانال تلگرامم گذاشتم .

سال گذشته هم به تنگه‌ی چاکرود رفته بودیم برای تنگه نوردی و بنا به دلایلی زمانی که توی تنگه بودیم زیاد شد. تجهیزات و لباسمون نامناسب بود . شب شده بود و خستگی و سرما و گرسنگی امانمون‌ رو بریده بود . وقتی بعد از کلی استرس و سرما به کمپ سایت رسیدیم و رو به روی آتیش نشستم . اونجا فهمیدم چرا برای نیاکان ما آتش اینقدر قداست داشته.

ابزار سفر

به نظر من «اطلاعات» پیش زمینه‌ی خوبی برای سفر کردن هست . جمع آوری اطلاعات  راجع به منطقه‌ی مورد نظر قبل از سفر باعث میشه با آمادگی بیشتری با اتفاقات سفر مواجه بشیم .

سفر چیست؟

سفر کردن به نظر من خارج شدن از روزمرگیه . اگر یک روز صبح توی شهر خودمون از خواب بیدار بشیم و بریم تو مناطق جنوب شهر و عکاسی کنیم ، به رفتگرها کمک بکنیم یا هر کاری که تا اون روز انجام ندادیم ‌رو انجام بدیم ، به نظر من اون روز سفر کردیم .

تصاویر برگزیده سهیل سرگل زایی

 

 

خرید آنلاین بیمه مسافرتی

در کمتر از یک دقیقه حق بیمه مسافرتی را محاسبه ، طرح های مختلف را مقایسه و مناسبترین بیمه را با توجه به موقعیت و نوع سفر خود انتخاب کنید. کارشناسان ما ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در طی فرآیند خرید خواهند بود.

بیانیه ماموریت سفربان

هدف ما در سفربان کمک به خریداران بیمه مسافرتی برای خرید بهترین بیمه مسافرتی از طریق آسان سازی امکان مقایسه طرح های مسافرتی در کنار فراهم آوردن تنوع در طرح‌های بیمه مسافرتی و نیز ارائه پشتیبانی ۲۴ساعته / ۷ روز هفته / ۳۶۵ روز در سال است.

کوله گردها

مشاهده همه

مشتریان در مورد ما چه می‌گویند

مشاهده همه

طرح های بیمه مسافرتی

مشاهده همه