menu x

دسته بندی:

مجتبی نور محمدی : سفر میکنم تا خودم را پیدا کنم

  • ۸ شهریور ۱۳۹۸
مجتبی نور محمدی : سفر میکنم تا خودم را پیدا کنم

امروز  در بخش کوله گرد سفربان به مصاحبه با مجتبی به عنوان شخصی که به گفته خودش سفر می‌کند تا خودش را پیدا کند پرداخیتم و سعی کردیم جدا از مسائل و خاطرات شخصی مجتبی از سفرهایش  که میتوانید در اینستاگرامش دنبال کنید، به موضوعات و سؤالاتی که در ذهن هر شخص علاقه‌مند به سفر و سفر کردن خطور می‌کند نیز بپردازیم.

در باب اهمیت سفر و مسافرت کردن همین بس که وجوه ناشناخته انسان را به وی می‌شناساند و ظرفیت های آدمی را آشکار می‌کند ،انگیزه اصلی مجتبی از سفر کردن نیز همین است!شناخت خود،خودی ناشناخته که سفر کردن برای آشکار سازی آن پایانی ندارد،حداقل برای دوست ما،مجتبی نور محمدی.

سفر کردن را می‌توان مانند بسیاری از مقولات دیگر دسته بندی کرد،اما مهم ترین دسته بندی‌ای که مجتبی به آن اشاره کرد دسته بندی بر اساس مقصود شخص از سفر کردن بود،بقول خودش همه جا زیبا و هرکجا زیبایی خاص خودش را دارد اما سؤال این است برای چه می‌خواهید سفر کنید؟ دیدن مکانی تاریخی؟کسب آرامش؟ یا… قطعاً جواب این سؤال در تعیین مقصد سفر هر مسافری و در خاص‌ترین دانستن هر یک از این مقاصد تأثیر گذار است.

مجتبی سفرش به جنگل را برای آرامش می‌داند و سفرهایش به شهر های مختلف را وسیله کشف و شناخت فرهنگ‌ها،آداب  رسوم مختلف.

تاثیر سفر بر مجتبی نور محمدی

اما سؤال این است جدا از انگیزه برای سفر کردن، این موضوع یعنی سفر چه تأثیراتی بر انسان می‌گذارد؟

مجتبی به این سؤال و سؤال اول ما،یعنی انگیزه ات از سفر کردن چیست؟ جواب یکسانی داد ولی با جزئیات بیشتر به این شرح که شناخت خود از جهات مختلف تأثیر گذار است،از جهتی به شخص کمک می‌کند تا خود واقعی‌اش باشد و از خود سانسوری پرهیز کند،از جهت دیگر سفر کردن تمرینی است برای زندگی کردن و تجربه کردن و این تمرین در نهایت منجر می‌شود به مستقل زندگی کردن یا به کلمات خودش زندگی را برای خود زندگی کردن.

دست از وسواس برداشتن،مفید بودن و لذت بردن از زندگی دیگر تأثیراتی بود که مجتبی به آن اشاره کرد.

در ادامه مجتبی به کسانی که قصد شروع به سفر کردن را دارند پیشنهاد کرد: «از تنها سفر کردن نترسید و به جاده بزنید!

خرج هر سفر رو پیش بینی کنید و تمام سعی‌تون رو بکنید که سفر رو با همون بودجه تموم کنید و مهم‌تر از همه کل شهر رو با حوصله بگردید.» و در ادامه درباره پیش زمینه های لازم برای سفر گفت:«تحمل سختی رو داشتن مهم‌ترینه و سعی کنید دفعات اول همراه تور سفر کنید تا کمی در محیط قرار بگیرید.»

از بهترین خاطره‌اش  پرسیدیم و اینگونه جواب داد:« یک بار باید می‌رفتم مرز  باشماق دو روز زود تر با همکارهام رفتیم کردستان ،منزل یکی از دوستانمون در روستای سلین،شب با قایق رفتیم وسط دریاچۀ سلین  و ساعت سه نصف شب از قایق پریدم تو آب!حس ترس و لذت رو باهم تجربه کردم و شب رو هم در قایق خوابیدیم!»

و در نهایت از مجتبی خواستیم سفر را برایمان معنا کند،سفر را هنر و مسافر را هنرمند معنا کرد،هنرمندی که هنرش لذت بردن است.

خرید آنلاین بیمه مسافرتی

در کمتر از یک دقیقه حق بیمه مسافرتی را محاسبه ، طرح های مختلف را مقایسه و مناسبترین بیمه را با توجه به موقعیت و نوع سفر خود انتخاب کنید. کارشناسان ما ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در طی فرآیند خرید خواهند بود.

بیانیه ماموریت سفربان

هدف ما در سفربان کمک به خریداران بیمه مسافرتی برای خرید بهترین بیمه مسافرتی از طریق آسان سازی امکان مقایسه طرح های مسافرتی در کنار فراهم آوردن تنوع در طرح‌های بیمه مسافرتی و نیز ارائه پشتیبانی ۲۴ساعته / ۷ روز هفته / ۳۶۵ روز در سال است.

آیا می‌دانید "سفربان" تنها وب‌سایت تخصصی فروش آنلاین بیمه مسافرتی با پشتیبانی واقعا ۲۴ساعته در ایران است!

مشتریان در مورد ما چه می‌گویند

مشاهده همه

طرح های بیمه مسافرتی

مشاهده همه
پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید